Vereniging Vrienden van het Carillon Zeewolde

De vereniging

Zeewolde bezit al vanaf haar eerste prille jaren een eigen carillon in de toren van het kerkelijk centrum “Open Haven” , dat wekelijks bepeelt wordt door de stadsbeiaardier. De vereniging “Vrienden van het Carillon Zeewolde”, opgericht op 18 december 1987, exploiteerd dit carillon en draagt zorg voor regelmatige bespeling en onderhoud van het instrument.

Daarnaast stimuleert de vereniging al meer dan 25 jaar de liefde voor de beiaard- en muziekcultuur in Zeewolde door jaarlijks gratis concerten te organiseren en educatieve scholenprojecten op te zetten. Het carillon speelt daarin altijd een min of meer prominente rol.

Dat de vereniging goed werk verricht blijkt uit de vele positieve reacties en enorme opkomst bij concerten: Zeewolde is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een veelkleurig centrum van onbaatzuchtig muziekplezier voor jong en oud.

Het bestuur van de vereniging bestaat momenteel uit:
Bart Mussche, voorzitter, penningmeester;
Lydia Mussche-Zwart, secretaris;

Versterking van het bestuur is van harte welkom! Heeft u interesse of lijkt het u leuk op een andere manier een bijdrage te leveren aan de vereniging, neem dan contact op met de secretaris via [email protected].

Jaarlijks vind in het voorjaar een Algemene Leden Vergadering plaats, gevolgd door een voorjaarsconcert dat voor iedereen gratis toegankelijk is.
Hoogtepunt van het jaar is het jaarlijks terugkerende openlucht Havenconcert, dat klokken van een mobiele beiaard combineert met diverse andere muziekinstrumenten. Het Havenconcert trekt inmiddels publiek uit het hele land.
In het najaar worden door de vereniging afwisselend excursies of kerstconcerten georganiseerd.

Lidmaatschap kost slechts € 10,- per jaar.

Related Images:

Schuiven naar boven